Botkaszilvi.hu

TOP5 gondolat / tanítás a Marketing Fesztiválról

Úgy gondolom, hogy egy idő után nincs új a nap alatt. Sokszor szoktam hallani, hogy ’jaaaajj, nem hallottam semmi olyat, amit eddig nem’. Ez szerintem egy nagyon rossz megközelítés. Éppen ezért én mindig úgy megyek az ilyen eseményekre, hogy legyen 1-2 valami, ami hozhat nekem legalább párszázezer forintot. 

Ismét hangsúlyoznám, NEM ÚJDONSÁG, hanem egy olyan ötlet, amit elkezdhetek gyakorlatba ültetni, esetleg egy komolyabb felismerés a működésemben, ami eddig korlátozott vagy kevésbé jól álltam hozzá, egy értékes kapcsolat, bármi.

Megosztok most veled is 5 olyan dolgot, amely sokat adhat a vállalkozói gondolkodásmódodhoz, és még feladatokat is kapsz.  

1. ’A vállalkozó nem vezető.’ (Biros Levente)

Évekig halogattam, hogy céget alapítsak. Háromszor kezdtem inkább teljesen új bizniszbe, csak hogy elkerüljem ezt. Mivel az adott területen már szűk volt az EV keret, és növekedni nem tudtam, megrekedni pedig nem akartam, ezért mindig kitaláltam valami újat, amit nulláról építettem. (Amúgy ez egy nagyon jó felismerés volt, hogy imádok nulláról építeni vállalkozásokat.) – Ha neked is vannak ilyen körforgások, halogatások az életedben, érdemes egy picit mélyebbre nézned, hogy mi is az igazi oka a döntéseidnek. Visszatérve erre a mondatra: Én imádom, amit csinálok. Az volt a félelmem, hogy ha cégem lesz, akkor nekem azt kell vezetni, és nem tudok majd azzal foglalkozni, amit igazán szeretek. Ma már azért látom, hogy ez nem így van, lehet ezt okosan menedzselni. 

ENNEK FEJÉBEN TE IS GONDOLD VÉGIG, HOGY MILYEN FÉLELMEID TARTANAK VISSZA EGY-EGY LÉPÉSTŐL. TUDATOSÍTSD, HOGY MI AZ, ÉS MIÉRT TARTASZ TŐLE. MÁR MAGA A FELISMERÉS IS RENGETEGET ADHAT ILYEN HELYZETEKBEN. 

2. ’Ha nincs jövőképed, akkor nincs jövőd.’ – Egerszegy Krisztián

Ezt én is gyakran hangsúlyozom. Extra fontos, hogy kezdd el látni, hova szeretnél eljutni, milyen életet AKARSZ élni. Amikor ez megvan, akkor ahhoz igazítsd a vállalkozásodat és ne fordítva, különben bedarál a mókuskerék, és könnyen azon találod magad, hogy csináltál magadnak egy munkahelyet, ahol még fizetett szabadságod sincsen. 

FOGJ EGY PAPÍRT, ÉS ÍRD LE RÉSZLETESEN A JÖVŐKÉPED. KEZDD ELŐSZÖR AZ ÉLETEDDEL: MENNYIT DOLGOZOL, MI A HOBBID, MIVEL TELNEK A NAPJAID. MAJD JÖHET A VÁLLALKOZÁS: HOGY MŰKÖDIK, MENNYI A BEVÉTELED, HOL VAGY A PIACON STB. LÉGY MINÉL RÉSZLETESEBB!

3. ’Minden, amit mondasz, brand.’ – (Lakatos Zsófia)

Ezt persze eddig is tudtam, de Zsófia annyira hitelesen szórakoztatón adta elő. Ráadásul voltak is felismeréseim magammal szemben. Mivel a saját brandem kvázi hobbiként indult a marketing kivitelezés mellett, nem volt ez olyan tudatosan felépítve, mint a többi vállalkozásom korábban.
Nem csak, amit mondasz, hanem a megjelenésed, az online kommunikációd, a stílusod, ahogy a kollégáiddal, alvállalkozóiddal bánsz, az is kialakít egy képet rólad. Te biztos vagy benne, hogy az ügyfeleid azt gondolják rólad, amit te akarsz, hogy gondoljanak rólad? 

EZT IS ÉRDEMES LEÍRNI, TUDATOSÍTANI. TE MIT SZERETNÉL? MILYENNEK LÁSSANAK? MIT MONDJANAK RÓLAD A HÁTAD MÖGÖTT. MIUTÁN MEGVAN, GONDOLD VÉGIG, HOGY HOL VISELKEDSZ ENNEK MEGFELELŐEN VAGY ÉPP MILYEN SZITUÁCIÓKBAN MUTATOD ENNEK A TELJES ELLENTÉTÉT. 

4. Ne feltételezz, inkább kérdezd meg az ügyfeled.

Sajnos nem jegyeztem fel a szerzőt, de nem véletlenül kezdem én is minden programomat piackutatással. Nem egyszer előfordult már, hogy én azt gondoltam, szükségük van valamire, közben teljesen más problémákat fogalmaztak meg. 

Tudom, az ideális ügyfél témája már mindenkinek a könyökén jön ki, de mégis azt látom, hogy rengeteg vállalkozó alig ismeri a célcsoportját. Akkor tudsz nekik hatékonyan segíteni és valódi ÉRTÉKet adni, ha tényleg tudod minden bújukat, bánatukat, örömüket. 

MÉG MA KÉRDEZD MEG A KÖVETŐIDET, VÁSÁRLÓIDAT, ÜGYFELEIDET VALAMILYEN FORMÁBAN. LEHET POSZTBAN, SZTORIBAN, HÍRLEVÉLBEN VAGY A CSOPORTODBAN IS. A LEGJOBBAKAT AKÁR FEL IS HÍVHATOD TELEFONON. 

5. A csinálásnak add az energiát! – Csobota-Kis Árpád

Huh, ez a kedvencem egyébként. Ha már követsz egy ideje, akkor tudod, hogy a MEGVALÓSÍTÁS híve vagyok én is: Legyen egy jó célod, nézd meg, hogy tudod elérni, és tedd meg a lépéseket. Amit kell, azt tanuld meg az úton vagy szervezd ki, de kérlek, ne a századik tanfolyamot halmozd, hanem kezdj el lépkedni, mert onnan jön majd az önbizalom és az IGAZI TUDÁS is!

HA NINCS MÉG ÜZLETI CÉLOD, AKKOR JAVASLOM, HOGY TALÁLJ KI EGYET! HA PEDIG MÁR MEGVAN, AKKOR ÍRD LE HOZZÁ A LÉPÉSEKET HATÁRIDŐVEL. KEZDD EL FIGYELNI, HOGY HALADSZ A MEGVALÓSÍTÁSSAL. 

Ha hasznosnak találtad ezt a cikket, oszd meg ismerőseiddel, hogy ők is profitálhassanak ezekből a szakértői tanácsokból!